Im Google Inside AdWords Blog lässt ein Post aufhorchen: Was viele vermuteten, wird nun offiziell angekündigt – zumindest in den USA.
Die strukturierten Informationen die sich in Google Base hinterlegen lassen, werden mit den Suchresultaten von Google aggregiert resp. vice-versa. Was ursprünglich als Plattform gedacht war zum Hinterlegen von strukturierten Infos wie Rezepten, Musiksammlungen, Produkten etc. wird nun offiziell mit den Google Suchresultaten vermengt. Ursprünglich war nur vage davon die Rede:
If you have information you want to share with others, but aren’t sure how to go about gaining an audience, Google Base is for you. If you don’t have your own website, we’ll host your content for you. You’ll be able to choose labels and attributes that can draw more attention to the content you’re showing. And, based on their relevance, your items may appear on Google, Froogle, or Google Local.
Quelle: Namics Weblog
Nun liesst sich dies heute konkreter:
Your site may already be included in our crawl index, but we want to ensure that you also know how you can supplement these results with Google Base – you can submit the products or services that you offer directly to Google Base making them eligible to show on Google.com when a user searches on a relevant query.
Google Base allows you to easily submit all types of online and offline information; whether it’s a large selection of shoes that you sell online or information about your consulting service, we’ll make it easier for people to find it on Google. If your product or service isn’t online yet, we can help you put it there — for free.
Worauf noch warten. Ab sofort die gesamten Produktkataloge, Service-Angebote und Online-Artikel auf Google-Base pumpen! Ready-steady-go!